• خشكشوئي و سفيدشوئي شركت خدمات تجارت

    خشكشوئي و سفيدشوئي شركت خدمات تجارت

  • فرخنده باد بر همگان مقدم بهار

    فرخنده باد بر همگان مقدم بهار

  • سال 1403؛ جهش توليد با مشاركت مردم

    سال 1403؛ جهش توليد با مشاركت مردم

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛اقتصاد مقاومتی نه به «تسلیم» و «تحریم» است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود اظهار داشت: روز 12 فروردین روز تولد پدیده جدید الهی و تحقق وعده خدا مبنی بر حکومت صالحان با انتخاب خود مردم و بدون هیچ تحمیلی است.

وی افزود: 12 فروردین 58 تحقق عرش خدا و بی‌سابقه‌ترین حضور جمعی مردم در تاریخ بود. در طول انقلاب امام (ره) تصمیماتی که بدون دخالت مشاورین انجام می‌دادند، تصمیمات نورانی و معلوم بود کار خداست؛ اما آنجاهایی که برخی امروز هم مدعی هستند، مواردی را به ایشان تحمیل می‌کردند بعدها دچار مشکل می‌شد.
صدیقی ادامه داد: مردم می‌خواهند قوانین، اقتصاد و راه و روش زندگی‌شان الهی باشد. هنوز ادارات،‌ کانون‌های اقتصادی، دانشگاه‌ها و ... ما با نقطه‌ای که شهدا و امام شهدا و خلف آن بزرگوار و انسان‌های صالح انتظار دارند، خیلی فاصله دارد.

اقتصاد باید اسلامی باشد
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: در این 37 سال انتظار داشتیم دارای مدینه فاضله، ادارات و دولت اسلامی و مدارس دینی باشیم و دولت ما دولت مجری فرمان‌های خدا و ولایت فقیه باشد و از خودش مایه نگذارد و همه قوانین ما در چارچوب شئونی که خداوند نازل کرده، باشند و اینها نمی شود، مگر اینکه امنیت و اقتصاد دینی تامین شود. اقتصاد باید اسلامی باشد و دولت و دست‌اندرکاران اقتصاد امین خدا و مردم باشند.
صدیقی گفت: آیا امروز رئیس‌جمهور، وزرا و مسئولین راه سلیمان (ع) را می‌روند و از خود می‌پرسند این مسئولیت و آزمون بزرگی است و خداوند از ما امتحان می‌گیرد و یا مقصد و امانتداری را فراموش کرده و هر کسی درجزیره مسئولیت خود سازش را می‌زند. امیدوارم همه ما در انجام مسئولیت خود کوتاهی نکنیم.

دشمن در حال بمباران و موشک‌باران فرهنگی است
وی در ادامه سخنان خود و در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت: همه باید به دنبال حیات طیبه باشیم و این قشون‌کشی‌ها و مغرور شدن به رأی زیاد و اینکه بگوییم ما رأی آورده‌ایم و شما نیاورده‌اید «الهاکم التکاثر» است.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: دشمن برنامه‌های خطرناکی را برای جوانان ما وضع کرده و شبکه‌های اجتماعی با تزریق‌های خود به جامعه آنان را هدف قرار دادند. باید در بنیان دانشگاه‌ها و مدارس تحول انقلابی صورت گیرد. دشمن در حال بمباران و موشک‌باران فرهنگی است، باید به داد جوانان برسیم.
صدیقی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواست با تحریم ملت ما را فلج کند تا مردم بگویند نباید انقلاب می‌کردیم. این القائات شیطان بزرگ است و شیطان‌های کوچک در کشور هم به این مسأله دامن می‌زنند و می‌‌گویند ما بر سر دو راهی تحریم و یا تسلیم هستیم. اما اگر تسلیم شویم باید تا آخر تسلیم شویم و دشمن کوتاه نمی‌آید.
وی افزود: البته مقام معظم رهبری راه سومی را پیش روی گذاشتند و آن اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی نه تسلیم نه تحریم. ما نمی‌خواهیم با دنیا قطع رابطه کنیم و فقط این دولت نیست که می‌خواهد با دنیا رابطه برقرار کند. ما از ابتدای انقلاب جز با رژیم صهیونیستی به دنبال قطع رابطه با هیچ کشوری نبودیم و آمریکا هم خودش شیطنت می‌کرد.
صدیقی ادامه داد: اما برخی مسئولین که این باور را دارند، ما باید زیر یوغ دشمنان باشیم، گویا آیات قرآن را نخوانده‌اند. برخی که می‌گویند فردا، فردای مذاکره است نه موشک، خودشان می‌دانند دشمنان ما در مسائلی که می‌خواهند متوقف کنند، متوقف نمی‌شوند و به سرعت به پیش می‌روند.
وی افزود:‌ مثلا در مسأله هسته‌ای که ما متوقف شدیم آیا آنها هم متوقف شدند؟ در مسأله توان نظامی و دفاعی هم همینطور است. آنها با سرعت در حال پیشرفت هستند، لذا باید در امکانات دفاعی به قدری قوی شویم که دشمن توان جنگ با ما را نداشته باشد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: دشمن انقلاب دشمن خداست و این قراردادها برای آنها اعتبار ندارد لذا باید آماده و سنگرنشین باشیم و نمی‌دانم برخی چرا این حرف‌ها را می‌زنند و افکار را مشوش می‌کنند. به حکم قرآن ما باید در قدرت دفاعی به حدی برسیم که دشمن جرأت حمله نداشته باشد.
صدیقی در پایان اظهار داشت: ما باید یک انقلاب اقتصادی، اداری و اخلاقی داشته باشیم و اینها به تنهایی به دست دولت و مردم صورت نمی‌گیرد و همه باید پای کار بیایند.

منبع: سايت خبري تابناك

بهره اي از كلام وحي

از تاريكي بسوي نور

هُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ عَلَى عَبْدِهِ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ لِيُخْرِجَكُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَإِنَّ اللَّهَ بِكُمْ لَرَؤُوفٌ رَّحِيمٌ
"سوره الحديد, آيه 9"
او همان كسى است كه بر بنده خود آيات روشنى فرو مي ‏فرستد تا شما را از تاريكيها به سوى نور بيرون كشاند و در حقيقت ‏خدا [نسبت] به شما سخت رئوف و مهربان است.

امروز با حافظ

مرا‌عهديست بـاجانان که‌تاجان دربدن دارم
هواداران کويش راچوجان خويشتن دارم
صفاي‌خلوت خاطر ازآن شمع چگل جويم
فروغ چشم و نوردل ازآن ماه ختن دارم

اوقات شرعی

طبيعت در آينه تصوير

site (9).jpg

مجله

آیا اینترنت بانک مطمئن است؟

به‌نظر می‌رسد در 5 سال اخیر نظر مردم در استفاده از اپلیکیشن‌ها کاملا عوض شده است. با این حال، استفاده کردن یا نکردن از برنامه‌های مخصوص انجام تراکنش‌های بانکی توسط کاربران، بستگی به نوع دستگاه مورد استفاده، بانک متصل به اپلیکیشن، شبکه‌ی ارتباطی و حتی محتویات داخل گوشی افراد دارد.

ادامه مطلب...

چرا صدای ضبط‌شده‌ی ما اینقدر متفاوت احساس می شود؟!

هر که تاکنون صدای خود را شنیده، می پرسد، آیا چیزی بدتر از این می شود که آدم صدای ضبط‌شده‌ی خود را بشنود؟ یا واقعا صدای من این طوریه؟
متأسفانه پاسخ مثبت است. وقتی به صدای خود گوش می کنید، آن صدا اثری از رسانایی استخوانی با خود ندارد.

ادامه مطلب...
شما اینجا هستید: Home ليست همه مطالب سايت مجله خبري حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛اقتصاد مقاومتی نه به «تسلیم» و «تحریم» است