• خشكشوئي و سفيدشوئي شركت خدمات تجارت

    خشكشوئي و سفيدشوئي شركت خدمات تجارت

  • سال 1403؛ جهش توليد با مشاركت مردم

    سال 1403؛ جهش توليد با مشاركت مردم

كتاب عیدی بديد!

اتفاق خوبی که در فضای مجازی افتاد راه‌اندازي کمپین «عیدانه کتاب» بود كه در آن بسیاری از نویسندگان، هنرمندان، اهالی قلم و... مردم را تشویق می کنند که به جای پول و سررسید، کتاب عیدی دهند.

آخرين روزهاي آخرين ماه سال است و بهار در چندقدمي است. روزها به سرعت مي‌گذرد، سال به خط پايان نزديك مي‌شود و حالاانگار همه هستي در انتظار نفسي تازه است كه دميده شود بر كالبد اين كهنه جان.نفسي كه ذات را تجلي بخشد و جان را مفرح كند.سال نوهميشه يادآور تازگي‌هاست. اينكه مي‌شود تصميمي تازه گرفت و طرحي نو درانداخت. همه و همه از بركات آمدن بهار است و آشتي با كتاب هم يكي از همان تصميم‌ها. يكي از آنهايي كه بوي كهنگي مي‌دهد اما نو مي كند.
مدت‌هاست كه عصر ديجيتال آغاز شده است و جهان روي كدها و نشانه‌ها مي‌چرخد. ديرزماني‌است كه اینترنت و فضای مجازی زندگی بخش گسترده‌ای از مردم را به خود مشغول داشته و بسياري از كساني كه نياز به آگاهي و دانستن پيرامون موضوع خاصي هستند، از این ابزار به سهولت بهره می گیرند و بخشی از زندگی خود را با آن سپری می کنند.اما مگر مي‌شود لذت كتاب خواندن و تورق برگه‌هاي كاغذي كتاب‌ها را با نگاه كردن به صفحات خشك و بي‌عاطفه مانيتورها قياس كرد؟ سرخوشي و حال خوب هنگام لمس و تورق اين كهنه معشوق با كدام متر و معياري مي‌توان اندازه گرفت؟ حال خوبي كه هنگام لمس آن كاغذهاي دوست داشتني از نوك انگشتان شروع و جايي حوالي اغناي روح تمام مي‌شود.
گاهی خوب‌است تا به گذشته‌های شیرین زندگی مان مراجعت کنیم و لذت‌های ناب را براي عزيزان‌مان که این روزها با فاصله زیادی از تاریخ زندگی می‌کنند تداعی کنیم تا هم پیوند نوستالژیک ذهن با آنها عمیق تر شود و هم يادي از ايامي كنيم كه هنوز معشوقه‌ها ديجيتالي نبودند ولذت عاشقي در همين حوالي بود. طرح «عیدانه‌کتاب» از اتفاقات خوب در حوزه نشر با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بخشی از یارانه مصرف‌کننده به سمت کتابفروشی‌ها سوق داده شده است. این اتفاق در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفريبا بی‌سابقه است و تا كنون هيچ كدام از وزارتخانه‌هاي ارشاد گذشته براي اجراي آن عزمي جديد نداشته اند و اگر هم طرح و يا تصميمي بوده در مقياس بسيار كوچك‌تر و با ابعاد به مراتب كم‌تري اجرا شده است. در این طرح برخی کتابفروشی‌ها کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین‌شده در این طرح مطابقت داشته باشند با 20 درصد تخفیف به خریداران می‌فروشند. موسسه خانه کتاب به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد.

عيدي كتاب در ادامه طرح « کتابفروشی به وسعت ایران»
طرح عیدانه کتاب از 15 اسفند با ثبت نام و تأیید 343 کتابفروشی برای مشارکت در آستانه نوروز آغاز شده و تا کنون 250 کتابفروشی دارای فروش هستند.مجید غلامی جلیسه در خصوص اين طرح گفته است:« سابق بر این کتابفروشی‌ها حمایتی را در چرخه یارانه ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشتند. اتفاق دیگر، یارانه مصرف‌کننده از مدخل کتابفروشی‌ها بود که در هفته کتاب بخش اول آن با عنوان « کتابفروشی به وسعت ایران» اجرا شد. در این طرح که حدود یک هفته اجرایی شد، 103 کتابفروشی عضو و بالغ بر 15 هزار نفر در سراسر کشور در 26 استان موفق شدند از این یارانه استفاده کنند و مبلغ 600 میلیون کتاب خرید و فروش شد. این امر تأثیر خوبی بر فضای کتاب و کتابخوانی داشت. با توجه به بازخوردی که از طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» گرفتیم به این جمع‌بندی رسیدم که این طرح را به بهانه‌هاي مختلف و در مقاطع زمانی مختلف در طول سال اجرا تا رونق نسبی را در طول سال برای کتابفروشی‌ها ایجاد کنیم. تصمیم گرفتیم با توجه به فضای پرنشاط عید نوروز فرصتی برای مردم و کتابفروشی‌ها ایجاد کنیم تا از این فضا برای ادامه این طرح استفاده شود ، از این رو طرح«عیدانه کتاب» با شعار «امسال کتاب عیدی دهیم» نوشته شد.» مدیر عامل خانه کتاب، با اشاره به اینکه حدود 180 کتابفروشی تاکنون عضو این طرح شده‌اند پیش‌بینی کرد که تا 15 اسفند این رقم به حدود 300 کتابفروشی برسد. استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین کتابفروشی های شرکت کننده در این طرح هستند. این طرح با بودجه یک میلیارد تومانی اجرا می‌شود و برای مرحله آغازین آن 900 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بنابراین هر ایرانی می‌تواند تا سقف یک میلیون‌ریال کتاب‌خرید کند.

كمپين‌هاي مختلف براي عيدي دادن كتاب
امسال و با توجه به شروع طرحي كه در آن مردم را به عيدي دادن تشويق مي‌كند، كمپين‌هاي مختلفي هم در كنار اين طرح و موج خبری خوبی به همت رسانه ها در کل کشور شکل گرفت. اتفاق خوبی که در فضای مجازی افتاد راه‌اندازي کمپین «عیدانه کتاب» بود كه در آن بسیاری از نویسندگان، هنرمندان، اهالی قلم و... مردم را تشویق می کنند که به جای پول و سررسید، کتاب عیدی دهند. در طرح « کتابفروشی به وسعت ایران» تعدادی از کتابفروشی ها مشارکت نداشتند اما در طرح «عیدانه کتاب» تقریبا تمام استان ها حضور فعال دارند.نوآوري ديگر اين طرح كه آن را از طرح‌هاي گذشته متمايز مي‌كند راه افتادن سامانه آنلاینی است که تمام فعالیت های عیدانه کتاب در این سامانه ثبت و قابل مشاهده خواهد بود. همچنین، نقشه آنلاینی طراحی شده که در آن تعداد کتابفروشی های فعال در هر استان، آدرس و مشخصات آنها ثبت شده است. در این نقشه میزان مشارکت و سهم کتابفروشی‌ها نیز ثبت می‌شود که از طریق آن می توان از وضعیت فروش کتاب‌ها مطلع شد.

منبع: سايت خبري تابناك

بهره اي از كلام وحي

وَسَخَّرَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَالْنَّهَارَ وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالْنُّجُومُ مُسَخَّرَاتٌ بِأَمْرِهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ
"سوره النحل, آيه 12"
و شب و روز و خورشيد و ماه را براى شما رام گردانيد و ستارگان به فرمان او مسخر شده ‏اند مسلما در اين [امور] براى مردمى كه تعقل مى‏ كنند نشانه‏ هاست 

اوقات شرعی

در محضر معصومين (عليهم السلام)

پيامبر صلي الله عليه و آله:  إنَّ اللّه َ يُحِبُّ أن يَرى عَبدَهُ تَعِبا في طَلَبِ الحَلالِ ؛
پيامبر صلي الله عليه و آله :خداوند دوست دارد كه بنده اش را در جست و جوى روزىِ حلال خسته ببيند.
(كنزالعمال ، ح 9200)

طبيعت در آينه تصوير

site (7).jpg

مجله

آیا اینترنت بانک مطمئن است؟

به‌نظر می‌رسد در 5 سال اخیر نظر مردم در استفاده از اپلیکیشن‌ها کاملا عوض شده است. با این حال، استفاده کردن یا نکردن از برنامه‌های مخصوص انجام تراکنش‌های بانکی توسط کاربران، بستگی به نوع دستگاه مورد استفاده، بانک متصل به اپلیکیشن، شبکه‌ی ارتباطی و حتی محتویات داخل گوشی افراد دارد.

ادامه مطلب...

چرا صدای ضبط‌شده‌ی ما اینقدر متفاوت احساس می شود؟!

هر که تاکنون صدای خود را شنیده، می پرسد، آیا چیزی بدتر از این می شود که آدم صدای ضبط‌شده‌ی خود را بشنود؟ یا واقعا صدای من این طوریه؟
متأسفانه پاسخ مثبت است. وقتی به صدای خود گوش می کنید، آن صدا اثری از رسانایی استخوانی با خود ندارد.

ادامه مطلب...
شما اینجا هستید: Home شركت خدمات تجارت مجله خبري كتاب عیدی بديد!