• خشكشوئي و سفيدشوئي شركت خدمات تجارت

    خشكشوئي و سفيدشوئي شركت خدمات تجارت

  • سال 1403؛ جهش توليد با مشاركت مردم

    سال 1403؛ جهش توليد با مشاركت مردم

سرماخوردگی‌های همراه با تب را جدی بگیرید

رئیس مرکز بهداشت ایلام گفت: بیماران قلبی و افراد دارای علایم سرماخوردگی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا که شایع شده به پزشک مراجعه کنند.

دکتر راضی ناصری فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیماران دارای نارحتی قلبی، سالمندان، افراد با علایمی چون سرفه، تنگی نفس، خلط گلو برای حفظ سلامت خود از بیماری تنفسی آنفلوآنزا به پزشک مراجعه و دستورات پزشکی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: آنفلوآنزا علایمی چون سرماخوردگی همراه با تب، نارحتی های گوارشی چون اسهال و استفراغ دارد و باید افرادی که این علایم را در خود احساس می کنند در سریع ترین زمان به پزشک مراجعه کرده و با تشخیص پزشک واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.
ناصری فر رعایت نکات بهداشت فردی بویژه شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون، استفاده از ماسک، مصرف زیاد مایعات را از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری دانست.
وی تاکید کرد: باید فاصله افراد از شخص بیمار یا مشکوک به بیماری کمتر از یک متر نباشد و مدت زمان تماس و گفت و گو با بیمار نیز بیشتر از 15 دقیقه نباشد و فرد بیمار باید ضمن رعایت دستورات پزشکی و استفاده از ماسک، تا زمان بهبودی کامل استراحت کند.
وی به زائرانی که از عراق به کشور بازگشته اند، توصیه کرد: با توجه به حجم انبوه زائران و افراد گوناگونی که از کشورها و ملیت های مختلف در آیین اربعین حضور داشتند و تردد زیاد افراد در پایانه مرزی مهران، علایم بیماری های سرماخوردگی را جدی بگیرند.
آنفلوانزا H1N1 بیماری حاد تنفسی است که به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد و شروع آن بطور ناگهانی اتفاق می افتد و جزو آنفلوانزاهای فصلی و معمولی در کشور است.
تاکنون 28 نفر در استان کرمان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: سايت خبري تابناك

بهره اي از كلام وحي

وَمِنْ آيَاتِهِ يُرِيكُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَيُنَزِّلُ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَيُحْيِي بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ
"سوره الروم, آيه 24"
و از نشانه‏ هاى او [اينكه] برق را براى شما بيم ‏آور و اميدبخش مينماياند و از آسمان به تدريج آبى فرو ميفرستد كه به وسيله آن زمين را پس از مرگش زنده مي‏ گرداند در اين [امر هم] براى مردمى كه تعقل مي‏ كنند قطعا نشانه‏ هايى است.

اوقات شرعی

در محضر معصومين (عليهم السلام)

پيامبر صلي الله عليه و آله: باكِروا في طَلَبِ الرِّزقِ و الحَوائجِ فَإنَّ الغُدُوَّ بَرَكَةٌ و نَجاحٌ ؛
پيامبر صلي الله عليه و آله :صبح گاهان در جست و جوى روزى و در پىِ تأمين نيازهاى زندگى باشيد ؛ زيرا بركت و توفيق در صبح گاه نهفته است .
(كنزالعمال، ح 9445)

طبيعت در آينه تصوير

site (17).jpg

مجله

آیا اینترنت بانک مطمئن است؟

به‌نظر می‌رسد در 5 سال اخیر نظر مردم در استفاده از اپلیکیشن‌ها کاملا عوض شده است. با این حال، استفاده کردن یا نکردن از برنامه‌های مخصوص انجام تراکنش‌های بانکی توسط کاربران، بستگی به نوع دستگاه مورد استفاده، بانک متصل به اپلیکیشن، شبکه‌ی ارتباطی و حتی محتویات داخل گوشی افراد دارد.

ادامه مطلب...

چرا صدای ضبط‌شده‌ی ما اینقدر متفاوت احساس می شود؟!

هر که تاکنون صدای خود را شنیده، می پرسد، آیا چیزی بدتر از این می شود که آدم صدای ضبط‌شده‌ی خود را بشنود؟ یا واقعا صدای من این طوریه؟
متأسفانه پاسخ مثبت است. وقتی به صدای خود گوش می کنید، آن صدا اثری از رسانایی استخوانی با خود ندارد.

ادامه مطلب...
شما اینجا هستید: Home شركت خدمات تجارت مجله خبري سرماخوردگی‌های همراه با تب را جدی بگیرید