•  عید سعيد فطر مبارك

    عید سعيد فطر مبارك

  • خشكشوئي و سفيدشوئي شركت خدمات تجارت

    خشكشوئي و سفيدشوئي شركت خدمات تجارت

  • سال 1403؛ جهش توليد با مشاركت مردم

    سال 1403؛ جهش توليد با مشاركت مردم

روز معلم (كد 2375)

همكاران شريف و بزرگوار شركت خدمات تجارت

با سلام و احترام؛

   فرا رسیدن ایام "گرامیداشت مقام والاي کارگر" را حضور همه شما همکاران تلاشگرم در عرصه خدمت و کار تهنیت عرض نموده و مراتب تقدیر و سپاس صمیمانه خود را از تمامی تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شما عزیزانی که برای کسب روزی حلال و رضایت پروردگار کمر همت بستید و در این روزگار سخت، برکت رزق حلال را حلاوت سفره های خود می کنید، تقدیم می دارم.

    همانگونه كه کار و تلاش رمز بقای یک جامعه است، كارگر به عنوان اصلی‌ترین عنصر در تولید و خودکفایی اقتصادی، شریف ترین قشر اجتماعی در جامعه است، "کارگر" است که ثروت را تولید و رشد اقتصادی را به وجود می آورد. اگر کارگر نباشد، همه طراحان و برنامه ریزان و متفکران اقتصادی کارشان بیهوده خواهد ماند. آن عنصر و عاملی که همه فکر و هدفها و برنامه ها و پیشرفتهای علم اقتصاد را در مقام عمل تحقق می بخشد، سرپنجه کارگر است.

   اسلام به عنوان مکتب نجات بخش و تعالی بخش براي قشر کارگر حرمت و ارزش خاصي قايل است به گونه ای که کار کردن را از بزرگترین عبادت ها و وسیله ای برای تقرب به پروردگار شمرده است. 

کار شایسته، کارگر شایسته، جامعه شایسته

زمانی که پیامبر گرانقدر اسلام(ص) بر دستان کارگر بوسه می زنند، در واقع كاري  را ارج مي نهند  كه نتيجه آن كار، رشد و شكوفاي فردي و اجتماعي باشد نه هر كاري و باز رسول مکرم اسلام، انسان را به کار بهینه هم دستور می فرمایند. پس کارگر کسی است که هم کار می کند و هم کار را درست انجام می دهد از این منظر کارگر شایسته با کار شایسته، جامعه شایسته را هم می سازد .

 همه ما مي دانيم كه چرخ اقتصاد را کارگران به حرکت در می‌آورند و همين اهميت باعث شده كه در چندين سال گذشته توجه به "كار" ، "توليد" و "اقتصاد" در شعارهاي سال رهبری لحاظ شود چرا كه ایران قوی به کارگران قوی و دانشی نیازمند است و رشد اقتصادي كشور در گرو داشتن کارگران مولد و ماهر مي باشد. اميد آنكه با حضور كارگران 

سخت كوش، مولد و متعهد شاهد ايراني آباد و قوي باشيم.

شايسته است يادي كنيم از استاد علم و عمل،‌شهيد مطهري كه در کتاب تعلیم و تربیت در اسلام درباره اهمیت کار و جهاد اقتصادی در نگاه اسلام و پیشوایان دین می نویسد: «بی کاری، در اسلام مردود و مطرود است و کار به عنوان یک امر مقدّس شناخته شده است. در زبان دین، وقتی می خواهند تقدس چیزی را بیان کنند، به این صورت بیان می کنند که خداوند فلان چیز را دوست دارد. مثلاً در حدیث وارد شده است "اِنَّ اللّهَ یحِبُّ المُومِنَ المُحتَرِف؛ خداوند مؤمنی را که دارای یک حرفه است و بدان اشتغال دارد، دوست دارد".

تقارن ايام گراميداشت مقام كارگر با سالروز شهادت استاد مطهري و گراميداشت مقام معلم هم بي ارتباط نيست. 

معلم مظهر علم و کارگر مظهر عمل است، تقارن روز معلم و روز کارگر به معنی همگرایی علم و عمل است و اساس مديريت جامعه نیز بر همین اساس است. رشد و پیشرفت جامعه نیز در گرو علم و عمل است به همین مناسبت این دو قشر در جامعه دارای جایگاه و اهمیت والایی هستند.

شهید مطهری از معدود شخصیت‌هایی است که هم مرد میدان علم و هم مرد میدان عمل به شمار می‌رود، ايشان در عرصه علم به عنوان معلمی بزرگ و در عرصه عمل، با تألیف، تدریس و سخنرانی نقش متمايز و شتاب دهنده اي در حوزه هاي فكري داشتند.

ضمن اداي احترام به مقام رفيع استاد انديشمند شهيد مرتضي مطهري، روز معلم را گرامي مي داريم و براي همه معلمان عزيز ميهمن مان كه در خط مقدم سنگر توسعه و اخلاق قرار دارند آرزوي توفيقات روز افزون داريم و براي همه كارگران در عرصه هاي صنعتي، خدماتي، كشاورزي، بازرگاني و ... كه چرخ اقتصاد وحيات جامعه را به حركت در مي آورند از خداوند متعال ، عزت و سرافرازي و رشد و بالندگي ايران عزيز را با دستان و بازوان توانمند آنان مسألت مي نمايم. ان شالله

بهره اي از كلام وحي

ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ
"سوره النحل, آيه 69"
سپس از همه ميوه‏ ها بخور و راههاى پروردگارت را فرمانبردارانه بپوى [آنگاه] از درون [شكم] آن شهدى كه به رنگهاى گوناگون است بيرون مي ‏آيد در آن براى مردم درمانى است راستى در اين [زندگى زنبوران] براى مردمى كه تفكر مي ‏كنند نشانه [قدرت الهى] است

امروز با حافظ

ای بی‌خبر بکوش که صاحب خبر شوی
تــا راهــــرو نباشی کی راهـبر شوی
در مکــتب حقـایق پیـش ادیب عشق
هان ای‌پسر بکوش که‌روزی‌پدر‌‌ شوی

اوقات شرعی

طبيعت در آينه تصوير

site (3).jpg

مجله

آیا اینترنت بانک مطمئن است؟

به‌نظر می‌رسد در 5 سال اخیر نظر مردم در استفاده از اپلیکیشن‌ها کاملا عوض شده است. با این حال، استفاده کردن یا نکردن از برنامه‌های مخصوص انجام تراکنش‌های بانکی توسط کاربران، بستگی به نوع دستگاه مورد استفاده، بانک متصل به اپلیکیشن، شبکه‌ی ارتباطی و حتی محتویات داخل گوشی افراد دارد.

ادامه مطلب...

چرا صدای ضبط‌شده‌ی ما اینقدر متفاوت احساس می شود؟!

هر که تاکنون صدای خود را شنیده، می پرسد، آیا چیزی بدتر از این می شود که آدم صدای ضبط‌شده‌ی خود را بشنود؟ یا واقعا صدای من این طوریه؟
متأسفانه پاسخ مثبت است. وقتی به صدای خود گوش می کنید، آن صدا اثری از رسانایی استخوانی با خود ندارد.

ادامه مطلب...
شما اینجا هستید: Home اخبار شرکت روز معلم (كد 2375)